10.12.2020

Joulutulet-tapahtuman ohje liitolta.

Perinteistä Joulutulet-tapahtumaa ei voida monin paikoin tänä vuonna järjestää pahentuneen koronatilanteen vuoksi. Pohjois-Karjalan reserviläispiirit ovat kehitelleet etätulet-tapahtuman ja kannustammekin muita piirejämme ja yhdistyksiä järjestämään vastaavanlaisen tempauksen, mikäli perinteisiä joulutulia ei pystytä nyt järjestämään.

Tempauksen ideana on se, että järjestään etäkokoontuminen oman perheen kesken joulun odotukseen, sytytetään tulet ja hiljennytään sen äärelle. Voitte sytyttää nuotion, kynttilän tai ulkotulen sekä paistaa makkaraa, syödä pipareita, laulaa joululauluja tai mitä tahansa, mikä sopii parhaiten perheellenne. Tärkeintä on lämmin yhdessäolo koronaturvallisesti oman perheen kesken.

Joulutulia voidaan viettää #etätulet -tapahtumana torstaina 17.12, mutta osallistua voi myös muina päivinä 9. – 20.12.2020 välisenä aikana.

Halutessanne voitte ottaa kuvia omasta #etätulet-hetkestänne ja jakaa ne omissa sosiaalisen median kanavissanne. Voitte liittää mukaan myös joulutervehdyksen. Kannustamme käyttämään julkaisuissa tunnisteita #etätulet ja #reserviläiset.

Ystävällisin terveisin,
Reserviläisliiton toimisto